Уроки в 6 класі


Тема: Групи слів за вживанням.  Професійні слова й терміни
 (Урок-мандрівка в 6 класі)
Мета: вивчити поняття про  професійні слова, терміни та їх особливості;  сформувати вміння вирізняти такі слова в реченнях і текстах; удосконалити навички користування тлумачним словником;   сприяти збагаченню мовного словника; розвивати культуру усного та писемного мовлення;  виховувати любов до рідного слова.
Мета інклюзивного навчання: домогтися розуміння поняття професійних слів, термінів, з допомогою вчителя будувати висловлювання про професії ; користування різними видами словників, використовувати  у власному мовленні вивчену лексику.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань. Урок-мандрівка.
Обладнання: дошка, підручники, словники, дидактичний матеріал.
Методи і прийоми: Метод спостереження над мовним матеріалом, робота з підручником, виконання вправ.
Очікувані результати: Після уроку діти зможуть розповідати про групи слів за вживанням, ілюструвати правила власними прикладами, правильно визначати професійні слова, терміни.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
Весела пісенька дзвінка
 Покликала нас на урок.
 Я бачу ваші милі личка
 І очі з безліччю думок.
 Ми помандруємо в світ науки,
 Що гордо мовою зовуть ...
 Та лиш кмітливість і увагу
 З собою взяти не забудь.

 ІІ.   Мотивація навчальної діяльності учнів
 - Діти , ви любите подорожувати? Отож я запрошую вас у цікаву мандрівку країною «Лексикологія»
Вивчаючи лексику української мови, ми мандрували в минуле і майбутнє, поповнили свій лексикон новими словами – іншомовними, застарілими, неологізмами, стилістично забарвленими. Тепер пропоную піти на роботу до ваших батьків. Ось робоче місце однієї мами. Послухаймо про що вона говорить: «Криза минула. Температура в нормі, пульс 80. Продовжуйте призначені процедури. З антибіотиків спробуємо ще бісептол. Зараз випишу рецепт»
-         Де працює мама?
-         Як ви про це дізналися?

IІІ. Оголошення теми та мети уроку
    Отже,сьогодні продовжуємо мандрівку країною Лексикологія і вирушаємо у місто професійних слів і термінів.(Запис дати і теми). Але перед подорожжю ви ставите собі завдання щось побачити, дізнатися, тож подумайте, чого ви хочете навчитися на сьогоднішньому уроці і запишіть у картці очікувань, яка буде вашим квитком.


Картка очікуваних результатів

    Хочу дізнатися                       

      Дізнався






Інклюзивне навчання: автомобіль з ребусом.
ІV.  Сприйняття й засвоєння нових знань.

1. Зупинка «Теоретична»
1. Пояснення вчителя, або самостійне опрацювання матеріалу підручника с.31-33. Увага на роботу з словником.
Інклюзивне навчання: опрацювання статті із вихователем.

IV. Формування навичок використання набутих знань, умінь на практиці.

2. Зупинка «Практична»
2. Прочитайте подані групи слів. Представники яких професій використовують ці слова?
-         Аут, пенальті, голкіпер, матч.
-         Меню, порція, перша страва.
-         Мольберт, акварель, пейзаж, палітра.
-         Репортаж, рубрика,стаття.
Інклюзивне навчання: записати назви професій та професійні слова, вставляючи букви.
 Уч...тель, лік..р, рец..пт, вод..й, фу..бол, м..ню, продав..ць, секр…тар, аква..ль, стат..я.

3 Зупинка «Долина знань»
3.  Вправа 67. Розподільна робота.
Укласти словнички для спеціалістів названих професій.
Інклюзивне навчання: скласти і записати речення із запропонованих слів.
стати,  мрію,  Я, футболістом.
Учитель, речення, на, дошці, записав. Я, на, прийомі, був, лікаря,  у.
Фізкультхвилинка

4 Зупинка «Лексична розминка».
4.     Записати  слова-терміни в три колонки  за сферою їх використання:
Робота в групах (За рядами). Знайти пояснення невідомих слів у словничку.
1        Ряд  - наука,    11 ряд - мистецтво, 111 ряд - наука про мову
Електрон, кіносценарій, ділення, сюжет, суфікс, тенор, корінь слова, множення,
 молекула, іменник, картина, присудок, прем’єра вистави, синоніми.

Інклюзивне навчання: списати слова з картки, записати тлумачення за словничком.
Наука : ділення.
Мистецтво: вистава.
Мовознавство: лексика.

5 Зупинка «Творча»
5. Назвати одним словом – терміном:
1.     Розмова між двома особами (діалог).
2.     Відступ у першому рядку (абзац).
3.     Словниковий склад мови(лексика).
4.     Слова, що вийшли з активного вжитку (застарілі).
5.     Слова,що з’явилися нещодавно (неологізми) .
6.     Слова, що використовують люди певної професії (професіоналізми).
Інклюзивне навчання: робота з розмальовкою.

6 Зупинка «Цікавинка»
     6. Розповісти про користь і значення  професій, використовуючи професійну лексику. Учні записують професійну лексику.
Інклюзивне навчання: співставити назву професії з малюнком.


V. Підсумки уроку. Оцінювання.

7. Зупинка «Підсумкова»
- От і завершилась наша мандрівка. Висловіть свої враження, заповнивши картки очікуваних результатів.
Інклюзивне навчання: Андрій завершує автомобіль.

VI. Домашнє завдання.
1.     Повторити вивчене с.31 – 33.
2.     Вправа 72, 73(Б)
Інклюзивне навчання: Вправа 65.



Немає коментарів:

Дописати коментар